سبد خرید

آزمون DISK

آزمون DISK

آزمون DISK

آزمون  دیسک از محبوب‌ترین تست‌های رفتارشناسی است که کاربردهای زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی مانند توسعه فردی، خانوادگی، شغلی و سازمانی دارد. مهم‌ترین مزیت تست دیسک سادگی آن است.

تست دیسک (تست DISC) یکی از قوی‌ترین نوع تست شخصیت شناسی است. آزمون دیسک به شما کمک می‌کند در درجه اول نسبت به ویژگی‌های شخصیتی، اولویت‌ها و انگیزه‌های خود آگاهی یابید.

سالانه بیش از یک میلیون نفر در سطح جهان، از این آزمون بهره می‌برند.

درباره آزمون DISK

آزمون دیسک زبان مشترکی بوجود می آورد که به درک بهتر خود و تعامل بهتر با دیگران منجر می‌شود.

بهبود روابط می‌تواند در قالب تیم‌های کاری، رابطه با همکاران و سرپرستان و دیگر روابط درون و برون سازمانی صورت گیرد.
تفسیر کامل ارائه شده در این تست ضمن ارائه راهکارهایی عملی برای بهبود فرایند رشد حرفه‌ای، حاوی نکات بسیار ارزشمند رفتاری در بهبود مهارت‌های زندگی فردی است.
خروجی این تست شخصیتی چهار ویژگی غالب (‌D,I,S,C) و ۱۵ تیپ شخصیتی را مشخص کرده و جنبه‌های مختلف آن را به صورت کامل تشریح می‌کند.

روش اجرا

برای پی بردن به مدل رفتاری DISC خود، گزینه هایی را انتخاب کنید که ویژگیهای واقعی شما را توصیف کند و نه ویژگیهایی که می خواهید داشته باشید و یا دیگران از شما توقع دارند.
خود را در محیطی همانند محل کار، دانشگاه، خانه و … تصور کنید و گزینه ها را متناسب با آن محیط انتخاب نمایید.

گزینه ها را بیش از اندازه تحلیل نکنید و البته عجله هم نکنید. پاسخ به همه ۲۶ گروه گزینه ها حدود ۲۰-۱۵ دقیقه زمان می برد.
در هر گروه از گزینه ها، تمامی چهار گزینه را مرور کنید. سپس گزینه ای را که بیشتر از همه در مورد شما صدق می کند را با Like و گزینه ای را که کمتر از همه در مورد شما صدق می کند را با Dislike مشخص نمایید.
گزینه درست یا غلط و بُعد رفتاری بد یا خوب وجود ندارد.

نکته

به هیچ وجه گزینه ای را که در مورد شما صدق نمی کند به این دلیل که فکر می کنید گزینه بهتر یا بدتری است انتخاب نکنید، چون در این صورت نتیجه بدست آمده مغایر با خود واقعی شما خواهد بود.

یک تیم بزرگ و موفق به تلفیقی از تمامی بُعدهای رفتاری در جای درست خود نیاز دارد. بنابراین صادقانه پاسخ دهید تا بتوانید به مدل رفتاری واقعی خود پی ببرید.

برای آزمون DISK  اینجا را کلیک کنید و بعد از انجام آن در صورت تمایل تیپ شخصیتی خود را در کامنت بنویسید

دیدگاه‌ها ۰