سبد خرید

معرفی کتاب هدف گلدرات

معرفی کتاب هدف گلدرات

معرفی کتاب هدف گلدرات

 

کتاب هدف را سال 1389 یکی از اساتید دانشگاه در کلاس به ما معرفی نمود .

این رمان مدیریتی آنقدر جذاب بود که ظرف روز اول 150 صفحه آن را خواندم . موضوع کتاب بسیار زیبا و کاملا مطابق با وضعیت بسیاری از سازمان هاست

ترجمه زیبای آقای نقشینه نیز مزید بر علت شد تا جذابیت آن افزایش یابد , فکر میکنم بیش از ده جلد آن را خزیداری و هدیه دادم. احتمالا  این کتاب ممنوع گردید اما شما بصورت رایگان آن را دانلود کنید.

(غرب و شرق سالها از بهترین کتابهای ما رایگان استفاده کردند …)

در این کتاب با تئوری محدودیت ها TOC آشنا می شویم

 

کتاب هدف

The Goal
حتما توصیه میکنم این کتاب زیبا را دانلود و مطالعه کنید

سید میثم میرحیدری

 

برای دانلود اینجا را کلیک کنید

 

این کتاب در قالب یک رمان به بیان مشکلات تولید و پروسه برخورد با آنها می پردازد. آلکس روگو، مدیر یک کارخانه است و با مشکلات همیشگی تولید درگیر است: کالا با تأخیر به دست مشتری می رسد، مقدار قطعات نیمه ساخته مرتب افزایش می یابد، خروجی کم، هزینه ها زیاد و کارخانه ضررده است. خطر نه تنها موجودیت کارخانه، بلکه زندگی خانوادگی اش را هم تهدید می کند. او و پرسنلش تصمیم می گیرند وضع را تغییر دهند… . هدف مفاهیم سادة مدیریت را انتقال می دهد و تئوری محدودیت ها را قابل اجرا می کند. این تئوری راه حلی اجرایی برای کارخانه هایی که با کندی تولید و بازده پایین دست به گریبان هستند، ارائه می کند و دربردارندة یک روند دائم و تکرار شوندة پیشرفت است.

الیاهو موشه گلدرات (31 مارس 1947 – 11 ژوئن 2011)  مبدأ تکنیک تولید بهینه شده، نظریه محدودیت ها (TOC) ، فرآیندهای تفکر ، طبل- بافر- طناب ، مدیریت پروژه زنجیره ای بحرانی (CCPM) و سایر ابزارهای مشتق شده TOC بود.وی نویسنده چندین رمان تجاری و آثار غیر داستانی، عمدتاً در زمینه کاربرد تئوری محدودیت ها در تولیدات مختلف، مهندسی و سایر فرآیندهای تجاری بود.
دیدگاه‌ها ۰