سبد خرید

مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت رفتار سازمانی

شاید بتوان مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior را یکی از کلیدی‌ترین و زیر‌بنایی‌ترین درس‌ها دانست (دانشجویان مدیریت معمولاً این درس را به اختصار، OB‌ می‌نامند).

این درس  با به‌کارگیری و استفاده از دانش‌های گوناگون، می‌کوشد مجموعه‌ای از مبانی اولیه رفتارشناسی فردی و سازمانی را به ما بیاموزد.

تعریف رفتار سازمانی چیست؟ و به چه می‌پردازد؟

قدیمی بودن و ریشه‌دار بودن مفهوم رفتار سازمانی، به آن معنی نیست که این دانش  هم تا همین حد، قدمت و سابقه دارد:

از عمر رسمی این رشته، صرفاً چند دهه می‌گذرد.

کتاب‌های گوناگونی با عنوان مدیریت رفتار سازمانی تألیف شده و در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش مدیریت تدریس می‌شوند؛

اما بی‌تردید شناخته‌شده‌ترین کتاب در میان آنها،  کتاب مدیریت رفتار سازمانی نوشته‌ی استیفن رابینز است.

ما هم در متمم، با وجودی که از انواع منابع و مآخذ استفاده می‌کنیم،

اما می‌کوشیم که چارچوب کلی و عناوین بحث‌مان از الگو و چارچوبی که رابینز تعریف کرده، فاصله نگیرد.

کتاب مدیریت رفتار سازمانی رابینز

وقتی می گوییم رفتار سازمانی، باید تعریف خودمان را از واژه‌ی سازمان مشخص کنیم و بگوییم سازمان چیست.

 سازمان را می‌توان مجموعه‌ای از افراد در نظر گرفت که در کنار هم و با هماهنگی هم کار می‌کنند

تا به هدف‌های فردی و جمعی خود برسند. 

 رفتار سازمانی در این نقطه متولد می‌شود. تلاش انسانها برای ایجاد همگرایی و همسویی بین انسانها و ساختارهای انسانی. بین فرد و سازمان. طوری که با کمترین هزینه و اصطکاک، خواسته‌های همه تامین شود. 

 

برای دانلود جزوه اینجا را کلیک کنید

دیدگاه‌ها ۰