سبد خرید

شیوه های کارآفرینی سازمانی اجتماعی

شیوه های کارآفرینی سازمانی  اجتماعی

شیوه های کارآفرینی سازمانی و اجتماعی

کارآفرینی سازمانی به چه معناست ؟ چه مزایایی برای سازمان ها دارد ؟   چگونه می تواند باعث تحول در نظام اقتصادی شود ؟ عمده فعالیت های کارآفرینان در سازمان چه می باشند ؟

کار آفرینی

شیوه های کارآفرینی سازمانی و اجتماعی

کارآفرینی سازمانی ؛ یک الگوی جدید در عصر رقابت

شومپیتر، پدر علم کار‌آفرینی بر این باور است که رشد و توسعه اقتصادی در یک نظام زمانی میسر خواهد بود که افرادی در بین سایر آحاد جامعه با خطرپذیری اقدام به نوآوری کرده و با نوآوری آنها روش و راه‌حل‌های جدیدی جایگزین راهکارهای ناکارآمد و کهن قبلی شود. این تفکر با انقلاب اطلاعات و شروع عصر فرا صنعتی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار شد. زیرا کارآفرینان به‌عنوان عاملین تغییر و فرآیندکارآفرینی به‌عنوان فرآیند تغییر و تحول در نظام اقتصادی مورد توجه قرار گرفتند.

انسان؛ ارزشمندترین سرمایه سازمان

شیوه های کارآفرینی سازمانی و اجتماعی

در دهه‌های اخیر به دلیل اهمیت یافتن اقتصاد دانش‌محور، انسان ارزشمندترین سرمایه سازمان تلقی شده است. اهمیت انسان به‌عنوان دارایی فکری و سرمایه معنوی به سبب نقش اصلی آن در مقوله کار‌آفرینی روز به روز در سازمان در حال افزایش است. در مورد کار‌آفرینی تعریف واحدی وجود ندارد

به باور اندیشمندان و صاحبنظران کارآفرینی سازمانی به فرآیند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود. آزبورن و گیلبر، کار‌آفرینی را استفاده از منابع به طرقی جدید برای حد اکثر کردن بهره‌وری و اثربخشی تعریف می‌کنند، اما کار‌آفرینی به چیزی بیش از استفاده بهینه از منابع اشاره دارد و در خود خلاقیت و نوآوری و ریسک به همراه دارد.

کارآفرینی تنها فردی نیست، کارآفرینی سازمانی هم می‌تواند باشد حتی شرکت‌های بزرگ اعم از دولتی و خصوصی هم می‌توانند به کارآفرینی سازمانی دست بزنند.

شیوه های کارآفرینی سازمانی و اجتماعی

 

برای دانلود جزوه اینجا را کلیک کنید

فصل سه و چهار کتاب کارآفرینی یک جرعه از بی نهایت دکتر فیض بخش

ادامه در جزوه

کارآفرینی سازمانی ؛ یک الگوی جدید در عصر رقابت

دیدگاه‌ها ۰