سبد خرید

دانلود جزوه درس مدیریت کنترل پروژه

دانلود جزوه درس  مدیریت کنترل پروژه

دانلود جزوه درس مدیریت کنترل پروژه

کنترل پروژه (Project Control) فرآیندی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های پروژه جهت هدایت هزینه‌ها و برنامه‌ها در مسیر درست است.

وظایف کنترل پروژه شامل شروع، برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل، برقراری ارتباط و تعیین هزینه‌ها و برنامه زمان‌بندی پروژه می‌باشد.

در نهایت، کنترل پروژه فرآیندی تکراری برای تعیین وضعیت پروژه، پیش‌بینی نتایج احتمالی بر اساس آن و سپس بهبود عملکرد پروژه در صورت غیر قابل قبول بودن نتایج است.

دانلود جزوه درس مدیریت کنترل پروژه

فعالیت‌های کنترل پروژه ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • هم‌سوسازی پروژه‌ها با اهداف و پورتفولیوی سازمان
  • توسعه ساختار شکست کار (WBS)
  • همکاری در برنامه‌های اولیه پروژه
  • تدوین برنامه مدیریت ریسک
  • بودجه‌بندی و پیش‌بینی پروژه
  • نظارت بر هزینه‌های پروژه
  • بازخورد و گزارش‌دهی
  • بهینه‌سازی استراتژی‌های پروژه برای دستیابی به نتایج بهتر در آینده

دانلود جزوه درس مدیریت کنترل پروژه

در حالی که یک پروژه ممکن است با پارامترهای زیادی از جمله کیفیت، محدوده و غیره سروکار داشته باشد، کنترل پروژه بر عوامل و زمان‌بندی متمرکز است و به طور مداوم به دنبال ریسک‌های احتمالی بر آن‌ها نظارت می‌کند.

از نظر سلسله‌مراتبی، کنترل پروژه زیرمجموعه مدیریت پروژه محسوب می‌شود. کنترل‌کننده پروژه می‌تواند درباره یک پروژه خاص یا کل پورتفولیو به مدیر پروژه گزارش دهد.

کنترل پروژه برای مدیریت موفقیت‌آمیز آن ضروری است، زیرا ذینفعان پروژه را نسبت به مشکلات احتمالی آگاه می‌کند و در صورت لزوم به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اصلاحات را اعمال نمایند.

فعالیت‌های کنترل پروژه باید در چرخه عمر کامل پروژه (از مرحله شروع تا زمان بسته شدن) انجام شود تا عوامل مختلفی که بر هزینه و برنامه تأثیر می‌گذارند کنترل شوند.

در هم آمیختن کنترل پروژه با بقیه عناصر مدیریت پروژه، بینش به موقع را فراهم می‌کند که ذینفعان پروژه را قادر می‌سازد تا در زمان مناسب تصمیم‌های درست بگیرند.

 

برای دانلود جزوه اینجا را کلیک کنید

دیدگاه‌ها ۰